Senzorul ABS

E periculos condusul cu un senzor ABS prost?

Automotive

Când o piesă electronică oarecare de la mașină se strică, majoritatea proprietarilor și-ar dori să aibe o mașină mai simplă, fără atâtea zorzoane. Odată ce componente precum filtrul de aer sau încălzirea din scaune se strică la mașinile mai vechi, acestea sunt motivul pentru care se renunță la mașinile acelea. Prețul pentru a repara aceste componente este de cele mai multe ori mult mai scump decât este dispus să plătească proprietarul. Dar cum stă treaba cu senzorul ABS? Trebuie reparat cât mai repede sau e în regulă să rămână aprins becul pentru ABS pentru tot restul veiții mașinii?

Senzorul ABS

Mai degrabă sau mai târziu, va trebui să reparați ABS-ul. S-au terminat vremurile în care era de ajuns ca mașina să vă ducă dintr-un loc în altul.

Frânele antiblocare au devenit o prevedere standard a mașinilor încă de la începutul anilor 2000, nu mai sunt doar opțiuni extra ci sunt componente standard. În ziua de azi, e imposibil să găsiți o mașină fără frâne antiblocare deoarece este o măsură de siguranță pe care orice mașină trebuie să o aibă și se impune prin lege.

Deoarece aproape toate vehiculele din ziua de azi au frâne antiblocare, este inevitabil ca acestea să se defecteze din când în când. Deși în majoritatea țărilor nu este necesar ca senzorul ABS să funcționeze perfect pentru a trece inspecția, să nu credeți că nu este la fel de important ca suspensia sau motorul.

O problemă commun la ABS este defectarea senzorului de la volan. Nu e la fel ca o problemă la termometru sau de la ulei care arată că mașina se supraîncălzește, nu trebuie să trageți pe dreapta. Avantajul la ABS este faptul că mașina folosește în permanență sistemul de frânare hidraulic indiferent de condiția în care se află ABS-ul. Atâta vreme cât mecanismul de frânare este intact, inclusiv rotoarele, plăcuțele și etrierele, frânele vor funcționa și vor opri mașina.

Pot funcționa frânele fără ABS? 

Dacă pe bord vi se aprinde becul de la ABS, nu vă panicați, însă va trebui să remediați problema la un moment dat. De exemplu, dacă s-a rupt un fir de la senzorul ABS, îngreg sistemul ABS se va dezactiva deoarece testul inițial va eșua. În funcție de cât de des condițiile din zonă se degradează, această problemă va fi des întâlnită de unii șoferi.

Senzorul ABS

Pe timp de iarnă, dacă frânați pe suprafețe alunecoase veți avea impresia că nu aveți ABS din cauza controlului scăzut, lipsa direcției și blocarea roților. Cu toate acestea, frânele vor continua să funcționeze, însă nu va exista un ajutor electronic dacă vă aflați într-o situație periculoasă.

Există un motiv bine întemeiat pentru faptul că indicatorul pentru senzorul ABS este galben. Acesta vă spune să aveți grijă când conduteți, însă nu trebuie să opriți de îndată. Faceți o verificare a sistemului cât mai repede.

Convertorul catalitic determină dacă mașina trece inspecția tehnică sau nu

Dar nu rata articolul despre convertorul catalitic.

Postări din aceeași categorie: